viernes, 10 de junio de 2011

Nuevo Documental "Encordades"


Gerard Montero esta trabajando sobre el nuevo documental " las mujeres no lo han tenido fàcil en la escalada". Desde los inicios de este deporte cuando muy pocas eran las valientes que luchaban por su libertad como mujeres escaladoras hasta la actualidad con nuestra querida Helena Alemán. Ahi va, muy emocionante.

domingo, 5 de junio de 2011

Si no es por constitución, sino por educación

Hay quien decide pasar las tardes paseando bolsas del Zara y hay quien le da por levantar ruedas de camión, y ahi esta el resultado.. Asi que no creo que las mujeres no puedan, sino que nos han educado para que pensemos que no podemos. Y aunque estoy en contra totalmente de la filosofia de lucha de esta bestia parda, es una demostración de lo que podriamos llegar a hacer si una se lo propone, je,je, no me lo creo ni yo pero quien sabe.

http://www.youtube.com/watch?v=ire6PrifDvY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5_Mj-Tau_qE

miércoles, 26 de enero de 2011

Sensibilidad cachorra


Después de unos meses sin nada interesante que explicar de nuestras salidas domingueras, aquí estan nuestras nuevas y efímeras adquisiciones, que por nuestra gran compenetración y hermandad Alice y yo hemos decidido ser abuelas casi al mismo tiempo. Y aquí estamos con la emoció de vivir despues de 65 cortos y dudosos dias de que la Lia Lianta se pegara el lote con un iogurín mestizo de 8 meses, llegan por fin estas cositas que me las comeria de un bocao! Aix...
Ahora sólo queda armarse de valor para regalar a estas cosillas y decidir nombres... será más facil decidir nombres.


jueves, 6 de enero de 2011

Millor tard que mai: el què ens ha deixat el 2010


Sí, ho sabem. Hem estat 6 mesos sense publicar res de res al blog. Com us podreu imaginar, això no vol dir ni que no hem escalat, ni que hem abandonat el blog. Això vol dir que hem treballat molt, ens hem mudat, hem viatjat i el poc temps que ens ha quedat lliure, l'hem aprofitat per escalar molt.



Però ja ho diuen, ja, que millor tard que mai. Així, l'arribada del 2011 ens ha portat uns dies de descans i temps per explicar-vos una mica el que hem fet amb les roques. Primer de tot i més important: per fi hem encadenat els nostres primers 7a!!! Sí, tant la Shant com jo hem encadenat un 7a cadascuna, el què fa que comencem el 2011 molt motivades.




Durant aquests mesos, hem fet més d'una sortida; en algunes hem apretat més i en d'altres menys. Us passo aqui un esboç de les últimes de l'any.




A l'Octubre, vam sortir unes quantes a Gelida. La Shant i jo vam estar probant, per variar, el 7a “Chapas negras”: dos o tres pegues cadascuna i la perspectiva continua igual, impossible encadenar aquesta via. Així que aquest any, hi haurem de tornar, per probar i ficar-hi ganes, que no sigui. De moment, us deixem amb aquesta foto de la Shant txapant i a mi volant, totes dues al mateix punt de la via.


Un cap de setmana guapo, guapo a Margalef... o curiositats de la regla



L'últim cap de setmana d'Octubre va empalmar amb la festa de Tots Sants el dilluns, així que la Mònica, la Neus, la Shant, l'Òscar i jo vam decidir aprofitar per fer una visita a Margalef. Donada la previsió meteorològica descoratjadora que hi havia a totes les terres catalanes, vam decidir sortir de diumenge a dilluns i provar sort. ¡I la vam trobar!




Jo no hi havia estat mai allà, a Margalef, tot i que feia molt de temps que tenia moltes ganes d'anar-hi ja que molta gent m'havia dit que m'encantaria. I la van encertar: plaques, bidits, vies llargues i escalada de resistència, el paradís per a mi, vamos. ¡I amb un solete que ens va acompanyar que es va agraïr que no vegis!

Diumenge, només arribar, vam anar a Can Torxa, on podiem trobar, a part de sol tot el dia i molta gent que va pensar el mateix que nosaltres, desde 5ès fins a 7a. La Neus, la Mònica i l'Òscar es van engrescar amb tots els 5ès i 6ès que teniem al voltant, incloent-hi, per part de la Mònica, el 6b+ que et posava els braços com butifarres.




La Shant em va engrescar a provar el 7a que hi havia allà, el “Txapi qui pugui”. És un 7a guapo, guapo, que haurem de tornar a intentar quan tornem a Margalef. Això sí, demoledor, al menys per nosaltres. Tots els passos són factibles, alguns amb més potencia que altres però no té desperdici.

Aquella mateixa nit, vam sopar al refugi de Margalef, ón ens van recomanar anar, al dia següent, al sector anomenat Camí de l'Ermita, ón hi havia un 7a, el “Karate Kid”, que s'havia de fer. Dit i fet: dilluns matí, esmorzem i anem cap allà. Tot i el camí per pujar, les vistes i el sol de la zona fan que s'hi escali molt a gust.




Un dia més, la Mònica, la Neus i l'Òscar es van quedar probant tot un ventall de 5ès i 6ès que hi havia al final del sector. La Mònica va a conseguir encadenar un 6b de bloc un mica cabrón així que totes vam tornar molt contentes del finde.




La Shant i jo vam decidir que haviem de provar el “Karate Kid”. Uf, dos 7a en un mateix cap de setmana no és gaire comú entre nosaltres, però estàvem bastant optimistes. Arribem a peu de via i un noi que l'acabava de probar ens motiva que no vegis: que si fijo que la trèiem, que estava molt txula, que venga, que vamos. La Shant em pilla, em poso els gats nous i les cintes i començo a pujar. La part dura està al principi, les tres primeres txapes. No m'ho acabo de creure però trec aquesta part, reposo una mica i segueixo. Vaig fent, tal i com m'ha recomanat el noi. La gent d'abaix m'anima molt, què bé, m'encanta. És una via de 30mts i no m'haig de confiar.




Segueixo txino, txano, vaig pseudo-reposant gairebé a totes les passes, els braços se'm carreguen i la corda pesa cada cop més, què dur que és txapar! Així que encara no m'ho crec: ¡he encadenat el meu primer 7a... i a vista! ¡Increïble! Ara començo a prendre'm en serio que el grau màxim s'assoleix en vies en les que una s'hi sent còmoda; aquesta era la meva, per descomptat.


La Shant i l'Òscar també la proven i els hi surt la mar de bé, tot i que no és la mena de vies que li molen a la Shant. ¡Quina motivació, anem millorant!




Sí, ho reconeixem, no hi han fotos guapes del finde, una pena, però és que la sort s'havia conjurat per a que tinguèssim un bon cap de setmana però, això sí, sense càmeres disponibles; així que els únics testimonis visuals que podem deixar són els trets amb el mòvil.



Sí, ja va: ¿què té a veure la regla amb tot això? Vaig encadenar perque era una via de les que a mi se'm donen bé, i tant. Però també va coincidir amb què just era el dia abans de què em baixés la regla. Jo em sentia molt motivada, lleugera i concentrada... com el darrer que cop que havia encadenat, un 6c+ a Montserrat, just feia un mes, és a dir, un dia abans de l'anterior regla.




Una terapeuta meva m'explicava que la regla era una forma d'expulsar ràbies i dolors emocionals; que, a través de la regla, les dones ens desfeiem de càrregues emocionals. Així, quan menys coàguls expulsàvem, menys patiment teniem enmagatzemat. Tot i que, des de ben jovenetes, ens han ensenyat a veure la regla com un moment de debilitat física i mental, des de fa uns anys, moltes informacions que m'arriben, incloent la pròpia experiència, em diuen el contrari. No, no és que m'hagi posat una compresa amb ales, d'aquestes que surten per la tele que deuen anar impregnades d'algun al·lucinògen assimilable per la vagina, i ara me-gusta-ser-mujer-porque-ya-sé-qué-huelen-las-nubes-zum-zum. M'agrada ser una dona, és clar, però aqui estic en una altra cosa bastant més interessant que anuncis de compreses i tampons, que et parlen d'una felicitat irreal durant la regla, només fent servir els productes aquests.




Casilda Rodrigáñez, entre altres, en molts dels seus llibres (centrats en el part natural i sense dolor), explica també el per què del dolor menstrual, font de la debilitat física i mental que sentim moltes de nosaltres. Explica que, des de petites, la societat ens imposa un rol femení que inclou una actitut física i mental que no desenvolupa els nostres músculs i òrgans genitals i reproductors. Això s'evidencia especialment en l'úter espàstic i el seu coll: sense haver-se desenvolupat, estan rígids, atrofiats i per això, en dilatar-se, per exemple per expulsar la sang morta de la regla, fan molt de mal, debilitant tot el nostre cos i, en conseqüència, produint una baixada d'energies també mentals. Ella ho explica molt bé fent una analogia: ¿què passaria si tinguéssim un braç en la mateixa posició durant molt de temps, diem-ne anys? ¿Oi que si el volguéssim moure un dia ens provocaria una dolor insoportable? Per a més informació, www.casildarodriganez.org.




El darrer cop que havia encadenat, com he comentat, a Montserrat, la Shant i jo vam estar parlant de la regla, precisament d'aquesta curiositat, de que jo, des de feia un any, des de que escalava amb més ganes i força, els millors dies coincidien amb la regla. La Shant va comentar que la seva mare ho tenia clar: sempre deia que les coses grans i importants que havien fet sempre les dones, coincidien amb dies de menstruació.




L'úter i el seu coll són músculs i per tant, s'han d'exercitar, el què no fem gairebé mai les dones perque no coneixem com fer-ho. La societat patriarcal en la qual vivim ens anima a realitzar tasques que no requereixin gaire energia. Quedar-nos quietes no ens fa gens bé. El nostre cos té prou força com per requerir que aquesta s'utilitzi.



Singermornisme a Montserrat



Sí, ja torno a centrar-me en l'escalada. Però ara per parlar d'una sortida d'aquelles que senten tant bé, perque apretar i encadenar mola, però dedicar un diumenge a fer el “singermornings” o “cantamañanas” encara més. Seguint aquesta premisa, a mitjans de desembre, en tornar jo d'unes vacancetes pel Sud, la Shant, la Neus i jo vam trobar-nos al Vermell, a Montserrat. Del que teniem ganes era d'estar juntes... i escalar, sí, és clar, però d'estar juntes també. Vamos, com diria un vell conegut nostre: que vam a anar a fer amigues i a passar-ho bé.




Així que a la part dreta del sector, vam gaudir d'un 5è, un 6a+ i un 6b, a més del solete que calentava la mar de bé i feia l'ambient encara més agradable (tot i que superar el benestar que em crea estar amb la Shant i la Neus, és difícil).



Tot i això, la Shant va salvar la dignitat probant un 6c+ concentrat que hi havia per allà. Se li va fer una mica dur, però al menys ella el va probar. La Neus estava que es sortia també i va probar un 6a+ que hi ha allà, de bloc i el va fer la mar de bé. ¡A la Nieves no hay quien la pare cuando se pone chunga! I per la meva banda, ni dignitat ni ná, que jo ja era prou feliç retrobant-me amb elles després de les vacances i fent unes risas en una sortida de dones i amigues, ¡que es lo más grande!





La triunfada de la Shant: primer 7a a Paparres








I toca explicar el moment gloriós de la Shant. Bé, arribades en aquest punt, haig d'aclarir una cosa. Jo no hi era aquest dia. La Shant va sortir a escalar amb el nostre vell conegut al qual no li agrada sortir a fer amigues i passar-ho bé; per ell, només hi ha un punt clau en aquesta vida: quan farem grau? Doncs se'ns va endur a la Shant i ella va fer grau, ole!!!




El cas és que, tornant jo al Sud de la Península, la Shant m'envia un missatge dient-me que ha encadenat un 7a. Clar, jo, con la emoción de vivir, la truco i li pregunto. I així que sembla ser que el tema va anar així. La Shant va anar a Paparres ón hi havia un 7a allà que duia el seu nom; és a dir, que ella li tenia moltes ganes. Hi va anar, va calentar i al segon pegue aquell dia ¡el va encadenar! ¡Ole, ole i ole! Així que acabem totes dues l'any d'estrena amb els 7a, molt i molt contentes, ¡encadenar 7a és possible!




Així que Shant, ja saps el què ens queda ara, no? Vull dir a part d'encadenar 7a i fer fotos memorables, és clar. Doncs encadenar més grau, cari! A entrenar i a encadenar, amb molta i molta motivació, que ara que hem fet un pas enrera ja no podem pensar en aturar-nos.


Ale, bon any 2011 i la resta encara més!!

sábado, 10 de julio de 2010

Una dona lliure que ens deixa...

El passat 8 de juny de 2010 va morir a Montady, França, la Sara Berenguer Laosa, poetessa i militant anarquista. Tot i no haver llegit “Entre el sol y la tormenta”, biografia bàsica de la militància d'aquesta dona, intentaré fer un esbós de l'herència que ens deixa la seva experiència. Ella ha estat una de les protagonistes de la història social femenina anarquista i la seva trajectòria està repleta de rebel·lia contra l'explotació, com a dona, com a proletària i com a anarquista; d'entusiasme, de perseverança, de valentia, acció i cultura, de pràctica de la solidaritat, de recolzament mutu.

La Sara va nèixer l'1 de gener de 1919 al Poble Sec, a Barcelona, al si d'una modesta família obrera. Filla d'un maçó i militant llibertari de la CNT, amb 13 anys començà a treballar en una carnisseria i desprès en un taller de brodats on prengué consciència de l'explotació obrera.

Però no serà fins al cop d'estat feixista, al juliol del 1936, que la Sara s'implicà activament al moviment revolucionari. Primer amb la CNT i el Comitè Revolucionari del barri de les Corts, on es va encarregar del repartiment d'armes; va pertànyer al Comitè Regional de l'Edificació, la Fusta i la Decoració de Catalunya; va militar en el Comitè Local de les Joventuts Llibertàries i va participar en la secretaria de l'Ateneu Llibertari; alhora que treballava de mestra d'infants sense escolaritzar a l'Ateneu Cultural de les Corts i en tasques de propaganda. Al maig de 1937 va lluitar a les barricades i durant la primavera de 1938 va passar al Consell Nacional de Solidaritat Internacional Antifeixista (SIA), visitant freqüentment el front.

A finals de 1937 s'afilià a Mujeres Libres. Mujeres Libres era una organització de i per a dones, creada amb la intenció d'emancipar-les de la ignorància, de la seva condició de proletàries i del seu sotmetiment tant en el terreny públic com en el privat. Van criticar el comportament sexista de les diverses organitzacions, incloent-hi les obreres, essent increïblement reivindicatives amb els seus propis companys. Arribaren a tenir 20000 afiliades en més de 100 agrupacions, estenent-se fins i tot arreu d'Europa. Tot i que en un principi la Sara estava en contra d'una organització exclusiva de i per a dones, el comportament masclista dels companys va canviar la seva perspectiva:


«
No estava d'
acord amb què es formés un grup de dones. Creia que la lluita afectava tant a les dones com als homes. Tots lluitem per una societat millor, per a què una organitzaci ó a part? Un dia que estava amb un grup de les Joventuts llibertàries, vam anar a un acte que havia organitzat “Mujeres Libres” a la seu de les FIJL, on a més hi havia una oficina. Els nois van començar a burlar-se de les oradores, el què em va enfurir. Quan la dona que estava parlant va terminar, els nois començaren a fer preguntes i a dir que no tenia sentit que les dones s'organitzessin per separat, ja que de totes maneres no farien res. El to dels seus comentaris em va molestar fins i tot més i vaig sortir en defensa de “Mujeres Libres”... Al final, m'anomenaren delegada de la nostra barriada per la reunió de la Federació Local de Mujeres Libres de Barcelona».


Al gener del 1939, quan les tropes de Franco estant prenent Barcelona, la Sara hagué de fugir juntament amb un grup de companyes de Mujeres Libres. Així descriví aquest llarg camí al seu llibre:

«...nuestro grupo se componía de veintiuna compañeras, más el niño de meses, que nos proponíamos llevar en brazos un rato cada una. La noche era negrísima, negra como todo lo que se presentaba ante nosotras. (...) De vez en cuando hacíamos un alto y nos llamábamos una a otra, para cerciorarnos de que no faltaba ninguna. Paso a paso, acercándonos hacia la frontera. Y mientras unos morían por los caminos, consumidos por las bombas y el frío, la naturaleza dejaba su semilla. Antes de morir, ¡gozar de la vida! Pasión por la vida, encarando la muerte con el deseo violento de escapar de ella. (...) Anduvimos toda la noche. (...) Solamente nos hacía compañía el ruido de nuestros pasos y el retumbar lejano del cañón».


La Sara va reflexionar llargament sobre la seva vivència d'exiliada i és així, de forma cruenta,com ens explica el significat de l'exili per a les dones de la seva generació:

«Aquella eclosión esperanzadora que se había enraizado en las mujeres. Nosotras, las que sentimos en el espíritu y en el corazón, esa ansia de lucha por la emancipación de la mujer y la libertad de la humanidad entera, ¡las ilusiones de un nuevo porvenir! Todo se perdió en aquellos primeros años de exilio, cercenado por un ambiente de traición al ser humano, sin horizntes, sitiados en campos de concentración o refugio... (...) El final de la guerra fue guillotinar toda aquella acción deo progreso y de independencia de la mujer: en España encarceladas, burladas y despreciadas, seccionando todos aquellos espíritus imbuidos de libertad. A las exiliadas, otros zarzales nos obstruían el camino, hallando ante nosotros todos el abismo en lo desconocido... (...) Todas las esperanzas de un futuro desaparecían, quedando hundidas en un pozo sin fondo: sobrevivir era lo más urgente, en tan tremenda situación, y se ataron lazos de solidaridad».


Exiliada a França, els primers temps sobrevisqué als camps de refugiades com el seu company, el pintor i il·lustrador anarquista Jesús Guillén Bertolín,
Guillembert. Prosseguí la seva tasca amb la organització de Solidaritat Internacional Antifeixista, la SIA (juntament, entre d'altres, amb la Lucía Sánchez Saornil, una de les f
undadores de Mujeres Libres) a Perpinyà i desprès a Béziers, on es dedicà a socórrer els internats als camps. Entre 1941 i 1945 va pertànyer al Grup Confederal de Bram, organitzant la SIA allà i desplaçant-se pels departaments francesos d'Aude, Arieja, Erau i Alta Garona en tasques d'enllaçde la resistència antinazi, promovent la reorganització de les Joventuts Llibertàries, així com una col·laboració considerable en la resistència durant la ocupació nazi. Això la va obligar a haver de fugir dels gendarmes en alguna ocasió.

La Sara ens ha deixat una anècdota (entre moltes altres!) en la qual queda patent la personalitat d'una dona que mai va fer seu el paper secundari i passiu que la societat ens reserva a les dones. Així, al grup del qual formava part en la resistència als nazis, explicar que, estant a casa:

«Era la única mujer en el grupo. Y una vez había una reunión muy importante en el bosque y Jesús para que no me cansara -yo ya sé que lo hizo por eso- no me dijo nada. Y yo veía pasar a los compañeros.

-¿Pero dónde vais?

-A la reunión.

-Qué reunión

-Pero ¿tú

no estás convocada?

-A mí no me ha convocado nadie

-Pues, tenemos la reunión en tal sitio.

Cogí a mi chiquillo, me lo puse en los hombros y los seguí. Entonces teníamos que pasar por unos lugares muy malos, y había un campo roturado y yo pasaba con mi chiquillo al hombro. Todos los compañeros me querían coger el niño, yo no quise, tenía mi amor propio. Cuando llegamos al sitio, antes de empezar dije:

-Yo antes que nada tengo que decir algo. Se ha convocado una reunión ¿por qué no se me ha invitado? Yo soy miembro del grupo.

-Se lo hemos dicho a Jesús

-Pero Jesús no soy yo. Me teníais que haber invitado a mí. La próxima vez sino me avisáis, presento la dimisión».


Després de l'Alliberament va instal·lar-se a Montpellier i desprès a Montady; casa seva, Villa Sara, serà, fins al final dels seus dies, un lloc de trobada d'anarquistes.

A començaments dels anys seixanta va aparèixer lligada als grups d'acció antifranquista, arran de la re-unificació confederal dels anys 1960 i 1961, al costat d'Alberola, de Mera, de Cañete i d'altres. En 1963 va ser detinguda amb son company, arran de l'execució de Granado i de Delgado, per «associació de malfactors». Després del Congrés de 1965, el seu company i ella van ser exclosos de la CNT pel seu recolzament als joves activistes antifranquistes que el moviment no reconeix. L'anarquisme, però no l'abandonà mai.


Especial menció mereix la seva participació a
Mujeres Libres. Portavoz de la Federación de Mujeres Libres de España en el Exilio
que començaren a editar l'1 de Novembre de 1964 a Londres, amb la Suceso Portales, amb la següent declaració de principis:

«¡Mujeres! se trata de nuestra intervención y orientación en el devenir de la vida, de la necesidad cada vez más apremiante de que cada mujer, se transforme ya, desde ahora, en un ser definido y definidor; para ello hay que desechar con energía los titubeos, las ignorancias, las debilidades. La mujer ha sido condenada a vivir fuera del tiempo, en el retraso del tiempo; pues bien hay que recuperar el tiempo; tenemos la necesidad apremiante de compenetrarnos con los problemas de nuestro tiempo. Para ello hay que vencer el conformismo de un 'estar' por el positivo de un 'ir haciendo' que trascienda de nuestras inquietudes. De nuestra vibración de hoy, de nuestro acierto en el arranque ha de depender formarse el núcleo estimulante del desenvolvimiento de la transformación social del futuro que ha de alcanzarnos a todos los seres humanos...».

En referència a la seva poesia, l'Antonio Téllez opinà que «la poesía de Sara Berenguer se inspira en la vida social, y sus axiomas pretenden ser sólo una advertencia, una llamada de atención al ser humano, sin que con ello pretenda enjuiciar; sólo desea que el avisado juzgue con su propio discernimiento... Comparto con Sara Berenguer la aspiración de vivir en una comunidad humana fraterna, que será realidad cuando la educación haga innecesario el resorte de la autoridad para lograr una convivencia armoniosa, sin odios y pacífica entre los humanos».

Va col·laborar, fent servir diversos pseudònims (Alisma, Blanca, Anade, Sara Lahosa, Sandra Berenguer, Evora), en diverses publicacions llibertàries, com Adarga, Amicale Durruti, Ateneo de Alcoy, Cultura Libertaria, ECA, Evocación, Gramenet del Besòs, Libre Pensamiento, Mujeres Libertarias, Mujeres Libres, El Noi, Noticiari, Polémica, Pueblo Libertario, Quaderns, Rojo y Negro, Ruta, Solidaridad Obrera, Tierra y Libertad, El Vaixell Blanc, La Voz Anárquica, etc. Col·laborà en antologies poètiques, com ara Fleurs du Midi (1977, 1980 i 1981) Les deux arbres (1977), A Juan Ramón Jiménez (1981), España sangra (1985), Antología de novísimas poesías de habla hispana (1986), Nostre club (1989), Poemas de luz (1994); i és autora de Cardos y flores silvestres (1982), Jardín de esencias (1986), Entre el sol y la tormenta: treinta y dos meses de guerra (1936-1939) (1988 i 2006, autobiografia), Las tres adelfas (1989), El lenguaje de las flores (1992), Mujeres Libres. Luchadoras libertarias (1999, en col·laboració), Sentiments (2004), entre d'altres. Jacinte Rausa va publicar a l'octubre de 2000 a França la biografia Sara Berenguer. En 2004 Sara Berenguer va participar en el documental de Susana Koska Mujeres en pie de guerra, amb María Salvo, Rosa Laviña, Rosa Díaz, Neus Catalá, Teresa Buígues, Carme i Merçona Puig Antich. El 13 de desembre de 2008 es presentà a l'Ateneu de Madrid el seu llibre Mujeres de temple, un recull biogràfic de 26 dones lluitadores (Simone Weil, Maria Bruguera, Ligia de Oliveira, Jeanne Ragaudin, Ana María Cruzado, Mollie Steimer, May Piqueray, etc.).

La Sara també formà part d'altres projectes com la B.A.S.E (Biblioteca y Archivo de Sociología y Economía), ubicada a casa seva; la Associació Colonia Española, creada per escurçar els vincles fraternals i de solidaritat entre espanyols i facilitar la divulgació del patrimoni cultural i artístic espanyol, declarant-se lliure i independent de tota creença política i confessional però basant-se en els principis de solidaritat, el respecte als drets fonamentals de la persona humana, la llibertat de consciència, la lliure expressió d'idees i la tolerància mútua.

Durant els seus últims anys continuà la tasca en SIA, realitzant activitats culturals (teatre, poesia), formant part de grups de dones.


Que la terra et sigui lleu, companya.


Fonts:

  • Sara Berenguer, entrevista, Montady (Francia), 28 de desembre de 1981; publicada al llibre “Mujeres Libres. El Anarquismo y la lucha por la emancipación de las mujeres”, de M. Ackelsberg.

  • Entre el sol y la tormenta”, de Sara Berenguer.

  • La cultura del exilo en Francia vista a través de dos libertarios: Sara Berenguer (poetisa) y Jesús Guillén (pintor e ilustrador)”, de Rafael Maestre Marín, Fundació Salvador Seguí, València.

  • Las mujeres en la revolución libertaria. Cuarta conferencia de las Jornadas Libertarias de Málaga”, a www.memorialibertaria.org

  • www.alasbarricadas.org/ateneovirtual

  • www.estelnegre.org

sábado, 19 de junio de 2010

Mujeres de Ciudad Juarez

Muchos conoceis ya la situación que se vive en Ciudad Juarez, en el Norte de Méjico. Un pais donde reina el machismo aqui van mucho más lejos. "Los feminicidios de Juárez" o "las muertas de Juárez" son expresiones que se refieren a los asesinatos de mujerez en Ciudad Juárez. Són mujeres jovenes, morenas, pobres y obreras , basicamente todas las jovenes de la ciudad alas que se las torturan y violan antes de matarlas y descuartizarlas.

Por parte de la población se ha acusado de la pasividad de las autoridades, así que no es considerado delito. En el mismo año 2009 casi 400 mujeres y niñas.

Contaminame es una organización que desarrolla proyectos de sensibilización atrvès de lenguajes artísticos, pretende generar una conciencia crítica sobre la sociedad que nos rodea, denunciando e informando acerca de situaciónes de vulneración de los DErechos Humanos.

El próximo 20 de junio es la presentación de este dico libro quiere servir de contacto con esta problematica, con un formato artístico, se quiere sugerir, conmover, pelear contra el marasmo: fomentar la ética de la incidencia ciudadana. La ética de la acción.

El dinero que se recoja de estas ventas sirve para poder hacer proyectos como este de difusión de problematicas es en mundo y para que la madres, abuelas, etc.. puedan seguir buscando alas desaparecidas.





lunes, 24 de mayo de 2010

Subirats en familía





L'altre dia vam decidir fer una sortideta amb tota la trupe i disfrutar de l'altre cara de l'esclada. Això vols dir desprendre's del fanatisme i les ganes per acabar petadisima de la jornada, i disfrutar mes de la companyia i de que els crios s'ho passin bé. I ho vam aconsseguir..



Vam decdidir anar a Subirats, una zona ideal perque els papis dels petits comencin a obrir vies, tot i que es la segona vegada que tenen contacte amb la roca i encara que es molt d'hora, estan prou motivats per anar obrint tercers i quarts, sempre amb supervició dels que som més veterants (referent a seguretat).

En aquesta zona i predomina el grau fàcil. I apartir de les 15h ja hi toca l'ombra. Zona molt concorreguda per escoles i gent que ve apendre, tant que es dificil trobar les vies fàcils lliures.



Es un sector d'aproximació curta
5-10m. Els peus de via no son gaire amples pero hi ha trams que no hi ha perill. Tret de les pedres que no se perque pero sembla que tinguin un iman en el cap que quan cauen hi van directes de morros.











Aqui en Yerai en els sues primers pinitos amb dos anyets.




















El més sorprenen de la jornada va ser la demostració den Victor petit, amb 4 anys ens ha demostrat que es un futur Dan Osman.













Aqui una servidora en Nomès pels teus ulls 6c.
A punt de xapar la de desprès del pas dur, no vaig tenir forçes. Desprès m'han comentat que es millor xaparla desde dalt un cop ja passat els moviments del desplom, aix..














Puntuació:
Aproximació 2, Peu de via 2, escalada 2